free css templates


Mesekincs

Segítse szárnyalni gyermeke képzeletét!
Meséljen neki VALÓDI meséket!

Miért fontos ez?

Mert a képzelőerő legátolása agresszivitást okoz. Mert a képzelőerő vágytejesítő funkcióval bír. Mert a vágyakozás, a képzelet, belső idegrendszeri korrekcióhoz vezet, ami által az idegrendszer erősödik. Mert ez az Önbecsülés visszanyerését és erősödését eredményezi.
Juhász László esetkutató pszichológus tanulmányában bizonyítja, hogy a mesék képesek 

Népi, nemzeti identitástudat kialakítására, megőrzésére 
Vágyteljesítésre 
Szórakoztatásra
 Tanulásra 
Motivációra (szükségletszabályozásra) és 
Gyógyításra

A valódi mesékre jellemző, hogy körülírják a helyszínt, van bennük tiltás, károkozó, megtörténik a tiltás megszegése, aminek következménye van. Propp szerint mese minden olyan fejlemény, ami a károkozástól vagy a hiánytól a közbenső funkciókon kersztül házassághoz vagy más megoldáshoz vezet.
Nagyon fontos, hogy valódi értéket közvetítsünk a gyermekek felé, fontos, hogy VALÓDI MESÉT olvassunk/mondjunk nekik.
Érdemes tudni, hogy a mese MINDEN ÉLETKORBAN rendkívüli jelentőséggel bír, de minden életkorban MÁS a motiváció, és más lehet az eredménye a mesehallgatásnak, mesemondásnak.

Alapozunk:
A 0-2 éves kor közötti kisgyermekek fejlesztése a mesék segítségével rendkívüli eredményeket produkálhat logopédiai, mozgásfejlesztési szempontból is, azon túl, hogy az elalvás előtti mesélés hangulata, nyugalma, kedvessége már ebben az életkorban is komoly jelentőséggel bír: megnyugtatja, biztonságérzetét erősíti, strukturálja a napját.
 A felelgetős mesékkel, állatmesékkel, természetmagyarázó mesékkel egyrészről „tanítjuk“ a kisgyermeket, másrészről ha ezt testi kontaktussal egészítjük ki (simogatás, perifériák ingerlése, ringatás) komoly hatással lehetünk a motoros mozgásfejlesztésre, beszédfejlesztésre egyaránt.

Tisztázunk:
2-6 éves kor között megalapozhatja a szülő a gyermek testi-lelki egészségi állapotát, énképét, önbecsülését azzal, ha valódi meséken keresztül segíti őt a problémák feltárásában, megértésében, és hagyja, hogy a gyermek ezeken keresztül meg tudja oldani ezeket a problémákat, megválaszolni ezeket a kérdéseket. Ekkor nagyon fontos, hogy tiszta mondanivalóval (egyértelmű cselekmények), tiszta szereplőkkel (jó vagy rossz), tanúsággal (jó elnyeri jutalmát, rossz „meglakol“), feloldozással (probléma „megoldódik“) egyaránt rendelkező valódi mesét olvassunk gyermekünknek.


Elindítunk:
6-12 éves kor közötti időszakban (konkrét műveleti szakaszban) megváltozik a gyermekek mesékkel kapcsolatos „elvárásrendszere“, ekkor nyitnak például a varázsmesék felé. Ebben az életkorban a legizgalmasabb a szülő-gyermek kapcsolat, talán ekkor a legfontosabb, legmeghatározóbb, hogy a világgal, az élettel kapcsolatosan felmerült kérdésekre milyen válaszokat kapnak a „kiskamaszok“ – első sorban a szülői háztól.
A kedvenc mese feltárja, hogy milyen problémák foglalkoztatják éppen a kisgyermeket, de segít a mese abban is, hogy felismert problémákra adjunk mi pszichológiai segítséget gyermekünknek abban, hogy fel tudja azokat dolgozni. Vagyis a mese lehet feltáró és lehet megoldó is egyben.

Elengedünk:
12-19 éves korban újra felfedezhetőek a mesék, segít a kamaszkori problémák megértésében és leküzdésében. Ebben az életkorban általában a mesék hatodik funkciójára összpontosítunk: saját mese elemzésével vagy feltárt problémák meseterápián keresztül történő kezelésével.

Többet szeretne tudni a mesék konkrét pszichológiájáról? Legyen Ön is Mesekincs®es szülő! Tanfolyamon segítünk abban, hogy jobban megértse a mesék lélektanát, a mesék funkcióit. Segítünk mesét választani, segítünk eligazodni a könyvkínálatokban.
Honlapunkon megújuló információkkal szolgálunk Mesekincs® témában is! www.kiskokas.hu

A kiskokas.hu oldalon mindig megújuló információkkal szolgálunk a mesék szerepéről is, érdeklődését szeretettel várjuk!


Bemutatjuk, mire jók a mesék, hogyan hat a gyermek személyiségfejlődésére, milyen bizonytalanságokat lehet vele megszüntetni, milyen információkat hordoz a szülő számára a gyermek éppen aktuális kedvenc meséje, hogyan tudja a szülő a gyermek önbecsülését fejleszteni a mesék által.
Támaszkodunk többek között Juhász László esetkutató pszichológus munkásságára, aki kutatásokkal bizonyítja, hogy a mesék képesek 1. Népi, nemzeti identitástudat kialakítására, megőrzésére 2. Vágyteljesítésre 3. Szórakoztatásra 4. Tanulásra 5. Motivációra (szükségletszabályozásra) és 6. Gyógyításra

A kiskokas.hu oldalon mindig megújuló információkkal szolgálunk a mesék szerepéről is, érdeklődését szeretettel várjuk!
Kiskokas Alapítvány

Rólunk
Hírek
Zenekincs
Mesekincs
Kiadványok
Kapcsolat

Kapcsolat

Kiskokas Zene Mozgás Kreativitás Közhasznú Alapítvány
1147 Budapest, Cinka Panna u. 8.
Email: info@kiskokas.hu     
Facebook: www.facebook.com/kiskokas/